Feels - Informatie om gezond te zijn en te blijven

Welkom op Feels.nl, hier vind je informatie om gezond te zijn en te blijven.

Bloem gezondheidsproducten voedingssupplementen, kruidenpreparaten, natuurlijke cosmetica
Feels - Zorg goed voor jezelf deze winter

Handige tips voor een mooie winter

Maar, hoe gezellig de winter ook kan zijn, ons lichaam moet zich toch altijd even aanpassen aan dit seizoen. Feels geeft je tips om goed voor jezelf te zorgen deze winter! Klik op één van de tips voor meer informatie.


  1. Botweetjes
  2. Help de vogels een handje in de winter
  3. Soepele spieren, bekijk het filmpje met Daniëlle Bekkering
  4. Goede nachtrust, ook in de winter

Tip Tip 1: Afslanken, tijdens en na de overgang Afslanken, tijdens en na de overgang

Waar wij vrouwen niet ontkomen aan de overgang, ontkomen we er ook niet aan het feit dat, we in deze periode sneller kunnen aankomen dan voorheen. Vrouwen tussen de 45 en 55 kunnen daarom ongemerkt er opeens wat kilootjes bij krijgen, zonder dat ze meer zijn gaan eten of minder zijn gaan bewegen. De oorzaak is eenvoudig: door lichamelijke verandering en een vertraagde stofwisseling, kan het gewicht bij vrouwen van middelbare leeftijd toenemen.

SuperSlank50+ is speciaal voor deze doelgroep ontwikkeld. Het bevat naast isoflavonen en groene

thee, tevens blaasjeswier en Spaanse peper die beiden zowel helpen bij het afslanken als ondersteuning bieden bij gewichtsbeheering. Daarnaast ondersteunt fluweelboon de stofwisseling en sterkt salie aan tijdens de menopauze. Ook is SuperSlank50+ rijk aan vitamine B6, die bijdraagt aan de activiteit van hormonen in het lichaam en het mineraal chroom, dat zowel bijdraagt tot de instandhouding van normale bloedsuikergehalten als tot een normale stofwisseling van koolhydraten, vetten en eiwitten. Kortom, een afslanker voor vrouwen die met de overgang te maken hebben of deze reeds zijn gepasseerd.

Superslank 50+

Voedingstips

Let goed op je voeding tijdens de overgang:
Koffie, alcohol, pittige gerechten en warme dranken kunnen opvliegers versterken
Beperk het zout gebruik, zout houdt vocht vast
Suiker, vet, witmeel producten en een hoge eiwit inname kunnen mogelijk overgangsklachten versterken

De volgende voedingsmiddelen zijn bronnen van fyto-oestrogenen die je goed kunt gebruiken tijdens de overgang:

  • Peulvruchten (linzen, erwten, kidneybonen, soja)
  • Granen (rijst, tarwe, haver, rogge)
  • Fruit (appels, peren, kersen, cranberries, pruimen, grapefruits)
  • Zaden (sesam, linzen, erwten, kidneybonen, soja)
  • Kruiden (hop, rode klaver, peterselie)
  • Knoflook
  • Selderij
  • Lijnolie

Doe zuinig aan met alcohol, frisdranken en gezoete vruchtensappen
Drink veel water, minstens 6 glazen per dag

Vet haar

Tip Tip 2: Voor vet haar Voor vet haar

Vet haar? Maak een mengsel van een losgeklopte eierdooier, een weinig shampoo en wat water. Was je haar er grondig mee en spoel het vervolgens goed uit met lauwwarm water. Een middel dat je haar ook minder vet maakt en waar je bovendien een stevig kapsel van krijgt is dit: los een eetlepel zout op in magere melk en masseer de hoofdhuid er goed, met de vingertoppen. mee in. Spoel hierna je haar extra goed uit!

Tip Tip 3: Winterkost om je vingers bij af te likken... Winterkost om je vingers bij af te likken...

Recept Winterkost om je vingers bij af te likken

Gezonde voeding is het hele jaar belangrijk, maar in de winter nog belangrijker dan in andere seizoenen. Tijdens de winterperiode is ons lichaam vatbaarder, waardoor we nog beter voor onszelf moeten zorgen. Door je lichaam te voorzien van een gezond en gevarieerd eetpatroon, zal het immuunsysteem worden bevorderd en is het beter bewapend tegen weersomstandigheden zoals kou, sneeuw, regen en mist. Maak daarom eens een heerlijke jachtschotel met winterpeen. Winterpeen is een typische wintergroente die gezond is, rijk aan (pro)vitamine A, lekker van smaak en prima te verwerken is in een ovenschotel.

1. Snijd 1 wortel in dunne plakjes en de rest in blokjes. Kook de helft van de wortelblokjes met de aardappelen in 20 minuten gaar. Verhit ondertussen 25 gram boter in een hapjespan. Bak het gehakt rul en bruin. Voeg de ui en de rest van de wortelblokjes toe aan het gehakt. Bak dit 3 minuten en voeg dan de champignons en een teentje knoflook toe. Na 2 minuten bakken, roer je de tomatenpuree erdoor en breng je het op smaak met peper, zout en 2 laurierblaadjes. Dek af en laat het nog 5 minuten pruttelen.

2. Verwarm de oven voor op 190 °C. Verwarm de melk in een steelpan. Giet de aardappelen met de wortel af. Voeg de melk met 50 gram boter toe en stamp met de pureestamper tot puree. Breng op smaak met peper, zout en nootmuskaat.

3. Doe het gehaktmengsel in de ingevette ovenschaal. Verdeel de puree erover en leg de plakjes wortel daar dakpansgewijs op. Verdeel de rest van de boter in kleine stukjes erover. Bak de jachtschotel in het midden van de oven in 20 minuten goudbruin.

Recept uitprinten

Tip Tip 4: Magnesium & Calcium in de juiste verhouding Magnesium & Calcium in de juiste verhouding

Magnesium Balans

Magnesium is in het lichaam altijd daar te vinden waar ook calcium nodig is, zo’n 60% in de botten en bijna 30% in het bindweefsel, vooral in de lever en de spieren. Magnesium is samen met calcium van belang voor de spierfunctie en het zenuwstelsel. Magnesium komt van nature voor in volkoren producten, noten en bladgroente. Calcium vinden we met name veel in zuivel.

Magnesium kan niet zonder calcium en andersom ook niet. Een juiste balans tussen beide mineralen is belangrijk. Vanuit onze voeding krijgen we vaak beduidend meer calcium dan magnesium binnen, vandaar er naast magnesium, tevens een juiste hoeveelheid calcium is toegevoegd aan Magnesium Balans voor een correcte spierfunctie.

Waarom kun je magnesium ’s avonds het beste innemen?
Een preparaat met het mineraal magnesium kan het beste ’s avonds, meteen na het eten, worden ingenomen, omdat het dan het beste door het lichaam wordt opgenomen, waardoor je er het meeste profijt van hebt.

Tip Tip 5: Botweetjes Botweetjes

Botweetjes

Tip Tip 6: Help de vogels een handje in de winter Help de vogels een handje in de winter

Tip Tip 7: Soepele spieren met Daniëlle Bekkering Soepele spieren met Daniëlle Bekkering

Voedingsadvies
Gebruik een gezonde voeding en probeer dierlijke producten als melk, vlees, kaas en eieren, zoveel mogelijk te vermijden, want te veel afvalstoffen kunnen zich ook opslaan in de spieren en gewrichten. Drink voldoende (bron)water, zodat de afvalstoffen het lichaam weer kunnen verlaten.

DormaFleur Extra Forte